Świąteczny Berlin
2012-12-05
ck Kępski Cezary Dnia 05.12.2012r. uczniowie ZS1 z klas II-IV udali się na wycieczkę do Berlina pod przewodnictwem Pana Roberta Abelite, którego mieliśmy okazje poznać na zeszłorocznym wyjeździe. Pomysłodawcami, organizatorami i opiekunami byli: Pani prof. Magdalena Krupa-Dubij, Pani prof. Ewa Brzostek-Wardal, Pani prof. Sylwia Rohde oraz Pan prof. Cezary Kępski.
Jako pierwszy mogliśmy podziwiać największy zachowany fragment muru Berlińskiego. Następnie przejechaliśmy reprezentacyjnymi ulicami Berlina Wschodniego i odwiedziliśmy jedno z muzeów na znanej w stolicy tzw. Wyspie Muzeów. Kolejnym punktem naszej wycieczki był Alexanderplatz i znajdujący się na nim Weihnachtsmarkt, czyli Świąteczny Jarmark. Podobno prawdziwego uroku nabiera dopiero wieczorem, jednakże słodki zapach grzanego wina i pierników oraz znajdujące się wokół fontanny Neptuna lodowisko , zdecydowanie pozwoliły poczuć świąteczny klimat. Następnie udaliśmy się pod Bramę Brandenburską i pod pomnik Pomordowanych Żydów Europy, który zajmuje teren ograniczony ulicami: Ebertstraße, Behrenstraße, Gertrud-Kolmar-Straße i Hannah-Arendt-Straße. Potem z okien autokaru mogliśmy podziwiać Reichstag, siedzibę Angeli Merkel oraz Kolumnę Zwycięstwa. Drugim z kolei obiektem muzealnym, który odwiedziliśmy tego dnia było Muzeum Techniki, gdzie każdy znalazł „coś” dla siebie; od samochodów, poprzez statki aż po kreatywne doświadczenia, których sami mogliśmy dokonywać. Ostatnią atrakcją naszej berlińskiej wycieczki był Weihnachtsmarkt przy Placu Poczdamskim i Ku’damm. Nocą jarmark wyglądał jak z bajki!
Mimo nie znikających z naszych twarzy rumieńców spowodowanych dosyć mroźną berlińską aurą, sprawinie dotrzymywaliśmy kroku naszemu wspaniałemu przewodnikowi Panu Robertowi Abelite, dzięki któremu mogliśmy zobaczyć kilka miejsc, których nie było w planie naszej wycieczki! W imieniu uczestników wyjazdu gorąco dziękujemy za tak miło i produktywnie spędzony czas naszym opiekunom!